Sunday, October 21, 2012

problemele universale ale moldoveanului...

   Un moldovean adevărat mereu se confruntă cu un set de probleme care de-a lungul timpului, odată cu extinderea tot mai intensă a poporului nostru pe întreg globul, au căpătat o valoare universală. Și, deci să trecem la subiectul în sine.

  „Nu, și de ce nu m-ai salutat?”. În vecii vecilor nu o să înțeleg faza asta... Moldoveanul oriunde nu ar fi, are impresia că se află într-un sat din raionul Orhei, unde toată lumea trebuie să se salute reciproc, că de nu, ajung la ordinea zilei în cadrul Consiliului Sătesc. Nu văd de ce, eu, în cazul în care nu cunosc pe cineva, ar trebui să-l salut. Nu are sens, cel puțin nu are sens pentru mine. Eu mă simt totalmente banal sau prostesc, când cineva, și eu nu am idee cine-i, mă salută. Primul gând care-mi vine în minte într-o asemenea situație e „Cine-i ăsta? Ce vrea? De unde mă știe?”, iar după două secunde de la o astfel de interacțiune, dispar și uit că așa ceva s-a întâmplat.
    Și încă,  dragi oameni, nu cereți altora explicații pentru faptul că nu v-au salutat, chiar dacă vă cunoașteți! Poate omul are probleme, gânduri, preocupări! Și cea mai ciudată parte e atunci când omul în cauză creează așa o dramă din asta.... Nu înțeleg, de ce eu ar trebui să-i explic cuiva așa ceva? asta-i numai treaba mea și pe tine nu ar trebui să te intereseze, poate eu nu te agreez! Iată...

    „Omul X e cu omul Y la Krysha”... eu nu înțeleg de ce oamenii, la noi, simt atât de drastic nevoia de a se expune publicului larg de parcă ar fi mari vedete. Nu înțeleg de ce ar trebui să știe toată lista ta de prieteni din facebook că tu ai stat la Mojito cu o Cola pe masă trei ore sau că ești minor, dar iată că ai trecut face-control-ul la Cocos Prive. Și apogeul, mai umbli jumate de an strigând în gura mare, că iată, tu totuși ai fost acolo, cândva, în secolul I.
     Ce ne mai place exhibiționismul. Faza-i că nu am nimic împotrivă, dar mai făceți-o și voi cu stil, ca să ai la ce te uita...

     Și ATENȚIE... Mai am și eu o întrebare pentru oamenii care formează frumoasa societate a Moldovei, care-i faza cu „KE” în loc de „CE”? Sincer, dragilor, mă simt retardată că nu știu asta, și mai ales că nu folosesc inovația asta atât de logică și utilă pentru cei activi pe rețelele de socializare! Cum se numește curentul ăsta? Asta încă nu-i problemă globală, până când afectează doar coeficientul IQ al cetățenilor noștri iubitori de patrie, dar asta nu-i nimic, în curând tot globul o să scrie așa, că poporul nostru așa-i de powerful!





    P.S.  lista-i lungă, dar va continua altă dată, că noi nu mai citim nimic până la capăt în ziua de azi, decât dacă ceea ce e scris ține de sex sau de un alt set de subiecte tabu ale societății moldovenești contemporane.

No comments:

Post a Comment